2012-07-03 Blandat från senaste tiden.

Det har fotats med det nya objektivet. Tycker bilderna kräver lite mycket efterbehandling i datorn för att jag skall känna mig nöjd nog att kunna publicera här. Kanske är mina krav för högt ställda från början? Eller är objektivet lite felande? Har försökt kalibrera ihop det med min Canon 7D men det vill sig inte riktigt...

Jaja, här kommer lite bilder, vi tar senaste först!

En Törnsångare (Sylvia communis) på Alnö. Väldigt lyckat artporträtt tycker jag.

Morkulla (Scolopax rusticola), hane. 99% av alla morkullor man ser flyga är hanar.
En studie har gjorts då man fångade 500 flygande morkullor, 499 av dem 
var hanar. Man kom även fram till att honan hade blivit uppskrämd.
Är ni i skogen på kväll/natt och här ett skarpt 'Pssp' följt av ett dovt 'quackquack', 
så titta upp så kan ni nog se morkullan flyga förbi!

Törnskata (Lanius collurio), hona. Smedsgården på Alnö.

Törnskata (Lanius collurio), hane, maken till honan ovan.

Göktyta (Jynx torquilla) med näbben full med myror på Klampenborg. Inte en bra bild 
men endock en bild.

En ekorre (Sciurus vulgaris( tittade förbi till vår förtjusning. Man blir alltid lika glad av dem!

Drillsnäppa (Actitis hypoleucos) vid Nora.

En fjällvråk (Buteo lagopus) svävade över Gåltjärn i jakt på mat.

Svartvit flugsnappare (Ficedula hypoleuca), hona, i Navaråsens naturreservat.



Kommentarer

Populära inlägg