2012-06-20 Nytt objektiv test.

Just det, ett nytt objektiv. Ett Sigma 150-500 APO DG DO slog jag till på. Sålde ju mitt Canon 24-105 då jag inte hade riktig nytta av det. En lång zoom är mer lämpligt för fågel och naturfoto. Inte ett öre har jag behövt lägga mellan heller, perfekt!

Det måste kalibreras lite mot min 7D och jag måste bli van att hantera det och veta vilka inställningar som är lämpligast, men här kommer ett par smakprov.

OBS! Alla bilder går att klicka på för större version.




Grå flugsnappare (Muscicapa striata)


Knölsvan (Cygnus olor)

Nötväcka (Sitta europaea)

Skrattmås (Chroicocephalus ridibundus)

Strandskata (Haematopus ostralegus)


Större hackspett, hona (Dendrocopos major, female)


Svartvit flugsnappare, hona (Ficedula hypoleuca, female)

Kommentarer

Populära inlägg