2012-04-29 Inga bilder idag heller men...

Tjena! Vet att det var länge sedan jag lade upp bilder. Det har bara blivit så..ingen speciell anledning. Men något skall jag väl bjuda på...nämligen Filmtajm! Testat lite filmning med systemkameran i helgen och...ja det blev lite intressant i alla fall. Inga mästerverk men man ser ju vad det är iaf. Har inte försökt att vara artistisk eller göra det häftigt..bara natur dokumentär helt enkelt.

Titta gärna i fullskärmsläge i 1080 om ni orkar. Det verkar som ni måste titta direkt på youtube för det dock.

Vi börjar med en lappuggla som blir lite trakasserad av ett par måsar, spanar sen runt lite innan den slår. Jag höll på att missa det för jag skulle kolla en sädesärla lite snabbt, men hann med mig!



Härnäst har vi samma lappuggla men på närmare håll med ett annat objektiv.

Av någon anledning funkar inte det klippet att bädda in, men länken har ni här.



Sen har vi ett litet klipp på en koltrast som rotar runt ute på Stornäset naturreservat.




Vi avslutar med en Talltita som frenetiskt samlar bomaterial ute på Salens naturreservat på Björkön.




Kommentarer

Populära inlägg